Compliance w sektorze energetycznym – zarządzanie ryzykiem braku zgodności
Grupa tematyczna: Energetyka
Data: 11-12.09.2017r.
Program
Rejestracja uczestników i poranna kawa
Poszczególne kroki budowania compliance w sektorze energetycznym
- Funkcja compliance w sektorze energetycznym – proponowane podejścia organizacyjne i proceduralne
- Jak zacząć i do czego zmierzać w procesie budowania systemu compliance?
- Kluczowe etapy procesu wdrożenia systemu compliance – na co szczególnie warto zwrócić uwagę
Przerwa kawowa
Panel dyskusyjny
Przerwa na lunch
Proces wdrażania compliance – jak uniknąć błędów
- Ryzyko, które może zaistnieć podczas wdrażania funkcji compliance
- Identyfikacja ryzyka – skuteczne sposoby i dobre praktyki na jego minimalizację
- Monitorowanie i weryfikacja wdrażanych rozwiązań
Kluczowe regulacje prawne stanowiące wyzwanie dla obszaru zgodności
- Sposoby na bieżącą identyfikację wymagań prawnych i wymagań wewnętrznych
- Wpływ działalności regulatora na system compliance
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Funkcjonowanie compliance w grupach energetycznych ze spółkami zależnymi
- Kluczowe zagadnienia, cel i metodyka zarządzania compliance w grupach energetycznych
- Komunikacja w obrębie spółek pomiędzy poszczególnymi działami
- Wymiana informacji dotyczących compliance w ramach energetycznej grupy kapitałowej ze szczególnym uwzględnieniem informacji poufnych i wrażliwych
Przerwa kawowa
Właściwy podział kompetencji jako kluczowy element systemu compliance
- Zakres kompetencji i funkcji pomiędzy poszczególnymi działami
- Inspektor ds. zgodności jako jeden z elementów systemy compliance
- Przeniesienie rozwiązań z sektora finansowego na energetyczny
- Zastosowanie modelu trzech linii obrony
Przerwa na lunch
Optymalizacja systemu compliance w sektorze energetycznym
- Compliance jako element ładu korporacyjnego w sektorze energetycznym
- Cykliczna ocena zgodności i ustalanie rocznych planów compliance
- Compliance w energetyce z punktu widzenia Rady Nadzorczej
- System zgodności w kontekście ochrony i przetwarzania danych, ze szczególnym uwzględnieniem danych konsumentów
Zakończenie II dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Poszczególne kroki budowania compliance w sektorze energetycznym
- Budowanie sprawnie funkcjonującego systemu compliance – case study
- Proces wdrażania compliance – jak uniknąć błędów
- Kluczowe regulacje prawne stanowiące wyzwanie dla obszaru zgodności
- Funkcjonowanie compliance w grupach energetycznych ze spółkami zależnymi
- Właściwy podział kompetencji jako kluczowy element systemu compliance
- Optymalizacja systemu compliance w sektorze energetycznym
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Ilość regulacji prawnych i wewnętrznych na każdym z poziomów funkcjonowania przedsiębiorstw energetycznych stwarza konieczność wdrożenia systemu compliance w celu zminimalizowania ryzyka braku zgodności. Podczas spotkania Eksperci przedstawią poszczególne kroki budowania systemu compliance w sektorze energetycznym, zaproponują możliwe podejścia organizacyjne i proceduralne oraz powiedzą na co szczególnie warto zwrócić uwagę podczas tego procesu aby uniknąć błędów. W trakcie wydarzenia poznają Państwo sposoby na bieżącą identyfikację ryzyka, a także identyfikację wymagań prawnych i wymagań wewnętrznych. Przedstawione zostaną również aspekty dotyczące funkcjonowania compliance w grupach energetycznych ze spółkami zależnymi. Prelegenci omówią także jak właściwie podzielić kompetencje pomiędzy poszczególnymi działami oraz jak rozwiązania z sektora finansowego przenieść na energetyczny. Natomiast przedsiębiorstwa, które pierwsze kroki wdrożenia compliance mają już za sobą będą miały okazję dowiedzieć się w jaki sposób można zoptymalizować wdrożony system, między innymi poprzez cykliczną ocenę zgodności i ustalanie rocznych planów compliance.
Grupa docelowa:
Warsztat kierujemy do przedstawicieli sektora energetycznego – Dyrektorów, Kierowników oraz Specjalistów z działów takich jak:
- compliance
- prawny i regulacji
- polityki regulacyjnej
- kontroli i audytu wewnętrznego
- inspektorów ds. zgodności
- członków Rad Nadzorczych
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 07.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 07.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Compliance w sektorze energetycznym – zarządzanie ryzykiem braku zgodności „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 24.07.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 07.08.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 07.08.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 8.09.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Compliance w sektorze energetycznym – zarządzanie ryzykiem braku zgodności (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 07.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 07.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.