Aparthotel i condohotel – aspekty prawne, analityczne oraz operacyjne
Grupa tematyczna: Branża deweloperska
Data: 24-25.05.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Problemy związane z realizacją projektu aparthoteli oraz condohoteli
- Trudności wynikające z braku definicji aparthotelu/condohootelu w polskim prawodawstwie
- Harmonogram przygotowania inwestycji - kwestie związane z planowaniem przedsięwzięcia
- Kwestia kwalifikacji inwestycji jako mieszkaniowej, usługowej bądź hotelowej na etapie aplikowania o decyzję o warunkach zabudowy oraz pozwolenia na budowę
Przerwa kawowa
Ryzyka i zagrożenia od strony gospodarczej i planistycznej
- Trendy oraz prognozy rozwoju rynku aparthotelowego i condohotelowego
- Szczegółowa analiza rynku pod kątem realizacji przedsięwzięcia
- Atrakcyjność inwestycyjna – jak kształtuje się w danym regionie
- Zagrożenia płynące z nieprawidłowego oszacowania popytu na zapotrzebowania na tego typu usługi
Przerwa na lunch
Podatek VAT i inne podatki - techniczne i praktyczne aspekty relacji inwestor - zarządca - właściciele poszczególnych lokali
- Aparthotel – inwestycja mieszkaniowa, czy usługowa, inwestycja własna czy na sprzedaż
- Stawka podatku VAT i odliczenie podatku VAT, jako czynnik przyciągający potencjalnych klientów
- W jaki sposób deweloper powinien przygotować model gwarancji oprocentowania?
Extended Stay Apartments – apartamenty na przedłużony pobyt
- Czym różnią się od mieszkań pod wynajem?
- Jakie międzynarodowe marki wchodzą w ten koncept?
- Czy sieć hotelowa jest tutaj kluczowa?
- Czy ten rynek w ogóle ma w Polsce przyszłość skoro wchodzi tyle ciekawych marek hotelowych o wysokim standardzie?
- Jak w ten koncept mogą wpisywać się pomysły condohotelowe?
- Jakie rynki w Polsce są najciekawsze pod tym względem?
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Panel dyskusyjny
- Wymiana doświadczeń i praktyki rynku
Przerwa kawowa
Przerwa na lunch
Sposoby pozyskiwania i oczekiwania klientów dotyczące nabywanego apartamentu
- Strategie marketingowe – przygotowanie i prezentacja oferty
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Problemy związane z realizacją projektu aparthoteli oraz condohoteli
- Ryzyka i zagrożenia od strony gospodarczej i planistycznej
- Podatek VAT i inne podatki - techniczne i praktyczne aspekty relacji inwestor - zarządca - właściciele poszczególnych lokali
- Extended Stay Apartments – apartamenty na przedłużony pobyt
- Panel dyskusyjny – wymiana doświadczeń i praktyki rynku
- Trójstronna relacja inwestor – zarządca – właściciele poszczególnych lokali
- Sposoby pozyskiwania i oczekiwania klientów dotyczące nabywanego apartamentu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Rynek apart i condo hoteli w Polsce w ostatnich latach rośnie. Deweloperzy realizują i planują kolejne inwestycje, powstają firmy specjalizujące się w zarządzaniu pod wynajem, a wiele osób decyduje się zainwestować w tego rodzaju nieruchomość. Jednak aby taka inwestycja przyniosła oczekiwany zysk musi zostać odpowiednio zrealizowana od strony deweloperskiej, co stanowi niemałe wyzwanie biorąc pod uwagę ryzyka jakie niesie realizacja apart i condo hotelu. Pojawiają się kwestie problemowe dotyczące wyboru odpowiedniej lokalizacji pod kątem atrakcyjności danego regionu, a także trudność sprawdzenia zapotrzebowania na tego typu budynki. Istotne są również aspekty projektowe, czyli planowanie harmonogramu przedsięwzięcia oraz problematyka kwalifikacji inwestycji jako mieszkaniowej bądź usługowej. Ważnym aspektem apart i condo hotelu jest właściwe odliczenie podatku VAT oraz przygotowanie modelu gwarantowanego oprocentowania, które zachęca potencjalnych inwestorów do zaangażowania kapitałowego. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w spotkaniu podczas którego Eksperci z branży przybliżą problematykę zarówno od strony prawnej, analitycznej oraz operacyjnej.
Grupa docelowa:
Do uczestnictwa w warsztacie zapraszamy deweloperów realizujących bądź planujących inwestycje apart i condo hotelowe. Zapraszamy także zarządców, operatorów oraz pośredników nieruchomości oraz osoby planujące inwestycję w aprat bądź condo hotel.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Aparthotel i condohotel – aspekty prawne, analityczne oraz operacyjne „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 07.04.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 24.04.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 24.04.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 23.05.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Aparthotel i condohotel – aspekty prawne, analityczne oraz operacyjne (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.