Analiza porównawcza w zakresie cen transferowych- nowe regulacje, dobre praktyki
Grupa tematyczna: Energetyka, Grupy kapitałowe, Finanse
Data: 13-14.02.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Regulacje prawne wchodzące w życie z dniem 1 stycznia 2017
- Wpływ zmian prawnych na praktykę w zakresie cen transferowych
- Nowe regulacje w zakresie: raportowania, dokumentacji i analizy porównawczej
- Wymogi odnośnie przedstawienia przez spółkę analizy porównawczej
Przerwa kawowa
Przygotowanie analizy porównawczej
- Na co należy zwrócić szczególną uwagę
- Wytyczne OECD – warunki i skutki niespełniania kryteriów transakcji rynkowych
- Szacowanie przedziału rynkowego
- Skąd czerpać informacje o stawkach
- Jakie miary statystyczne brać pod uwagę
Przerwa na lunch
Metodologia liczenia marży i cen
- Metody kalkulacji cen zgodnie z polskimi i międzynarodowymi przepisami o cenach transferowych
- Kryteria wyboru najwłaściwszej metody dla danej transakcji
- Zastosowanie metod kalkulacji cen w praktyce na przykładach transakcji:
- finansowych
- usługowych
- towarowych
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Szacowanie stawek w przypadku usług niematerialnych
- Co to są usługi (transakcje) niematerialne
- Sposoby ustalania ceny w transakcjach niematerialnych
- Źródła danych porównawczych dla transakcji niematerialnych
- Jak przygotować analizę danych porównawczych dla transakcji niematerialnych
Przerwa kawowa
Kontrola podatkowa
- Jak przygotować się do kontroli
- Na co należy zwrócić szczególną uwagę
- Uprawnienia kontrolujących
- Jak zoptymalizować proces kontroli
- Weryfikacja wybranej metody kalkulacji
Przerwa na lunch
Kalkulacja stawek w przypadku usług o niskiej wartości dodanej
- Definicja usług o niskiej wartości dodanej
- Instytucja „safe harbours” w zakresie usług o niskiej wartości dodanej
- Jak kalkulować cenę w przypadku usług o niskiej wartości dodanej
- Dowody wykonania usług
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Regulacje prawne wchodzące w życie z dniem 1 stycznia 2017
- Przygotowanie dobrej analizy porównawczej
- Usługi niematerialne-na co należy zwrócić uwagę szacując stawki
- Metodologia liczenia marży i cen
- Przygotowanie się do kontroli w zakresie metodologii skalkulowania stawek
- Kalkulacja stawek w przypadku usług o niskiej wartości dodanej
Dlaczego warto wziąć udział?
W trakcie spotkania w kompleksowy i praktyczny sposób zostanie omówiony jeden z ważnych obszarów w zakresie cen transferowych jakim jest przygotowanie analizy porównawczej. By dobrze ją przedstawić należy mieć pewność, iż skalkulowane przez nas stawki mają rynkowy charakter. Poruszane zagadnienia dadzą Państwu kompletną wiedzę w tym zakresie, w programie uwzględnione zostaną najbardziej aktualne regulacje prawne. Doświadczeni Prowadzący odniosą się do najbardziej newralgicznych i nastręczających najwięcej trudności kwestii podpowiadając praktyczne i efektywne rozwiązania.
Grupa docelowa:
Warsztaty dedykowane są przede wszystkim przedstawicielom grup kapitałowych reprezentującym departamenty cen transferowych, podatków, finansowe czy controllingu finansowego.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 16.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 16.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Analiza porównawcza w zakresie cen transferowych - nowe regulacje, dobre praktyki „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 09.01.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 16.01.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 16.01.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 12.02.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Analiza porównawcza w zakresie cen transferowych - nowe regulacje, dobre praktyki (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 16.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 16.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.