Analiza porównawcza w zakresie cen transferowych- nowe regulacje, dobre praktyki

Grupa tematyczna: Energetyka, Grupy kapitałowe, Finanse

Data: 13-14.02.2017r.

Cena:
2795 zł/os. > 17.01-16.02.2017

Program

DZIEŃ 1
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Regulacje prawne wchodzące w życie z dniem 1 stycznia 2017

  • Wpływ zmian prawnych na praktykę w zakresie cen transferowych
  • Nowe regulacje w zakresie: raportowania, dokumentacji i analizy porównawczej
  • Wymogi odnośnie przedstawienia przez spółkę analizy porównawczej
Monika Laskowska

Monika Laskowska

11:00

Przerwa kawowa

11:20

Przygotowanie analizy porównawczej

  • Na co należy zwrócić szczególną uwagę
  • Wytyczne OECD – warunki i skutki niespełniania kryteriów transakcji rynkowych
  • Szacowanie przedziału rynkowego
  • Skąd czerpać informacje o stawkach
  • Jakie miary statystyczne brać pod uwagę
Ewelina Stamblewska-Urbaniak

Ewelina Stamblewska-Urbaniak

12:30

Przerwa na lunch

13:30

Metodologia liczenia marży i cen

  • Metody kalkulacji cen zgodnie z polskimi i międzynarodowymi przepisami o cenach transferowych
  • Kryteria wyboru najwłaściwszej metody dla danej transakcji
  • Zastosowanie metod kalkulacji cen w praktyce na przykładach transakcji:
    • finansowych
    • usługowych
    • towarowych
Paweł Wolany

Paweł Wolany

15:30

Zakończenie pierwszego dnia

Rozwiń Zwiń
DZIEŃ 2
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Szacowanie stawek w przypadku usług niematerialnych

  • Co to są usługi (transakcje) niematerialne
  • Sposoby ustalania ceny w transakcjach niematerialnych
  • Źródła danych porównawczych dla transakcji niematerialnych
  • Jak przygotować analizę danych porównawczych dla transakcji niematerialnych
Artur Gawiński

Artur Gawiński

11:00

Przerwa kawowa

11:20

Kontrola podatkowa

  • Jak przygotować się do kontroli
  • Na co należy zwrócić szczególną uwagę
  • Uprawnienia kontrolujących
  • Jak zoptymalizować proces kontroli
  • Weryfikacja wybranej metody kalkulacji
Anna Szkudlarek

Anna Szkudlarek

12:30

Przerwa na lunch

13:30

Kalkulacja stawek w przypadku usług o niskiej wartości dodanej

  • Definicja usług o niskiej wartości dodanej
  • Instytucja „safe harbours” w zakresie usług o niskiej wartości dodanej
  • Jak kalkulować cenę w przypadku usług o niskiej wartości dodanej
  • Dowody wykonania usług
dr Radosław Piekarz

dr Radosław Piekarz

15:00

Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia

Główne zagadnienia:

  • Regulacje prawne wchodzące w życie z dniem 1 stycznia 2017
  • Przygotowanie dobrej analizy porównawczej
  • Usługi niematerialne-na co należy zwrócić uwagę szacując stawki
  • Metodologia liczenia marży i cen
  • Przygotowanie się do kontroli w zakresie metodologii skalkulowania stawek
  • Kalkulacja stawek w przypadku usług o niskiej wartości dodanej

Dlaczego warto wziąć udział?

W trakcie spotkania w kompleksowy i praktyczny sposób zostanie omówiony jeden z ważnych obszarów w zakresie cen transferowych jakim jest przygotowanie analizy porównawczej. By dobrze ją przedstawić należy mieć pewność, iż skalkulowane przez nas stawki mają rynkowy charakter. Poruszane zagadnienia dadzą Państwu kompletną wiedzę w tym zakresie, w programie uwzględnione zostaną najbardziej aktualne regulacje prawne. Doświadczeni Prowadzący odniosą się do najbardziej newralgicznych i nastręczających najwięcej trudności kwestii podpowiadając praktyczne i efektywne rozwiązania.

Grupa docelowa:

Warsztaty dedykowane są  przede wszystkim przedstawicielom grup kapitałowych reprezentującym departamenty cen transferowych, podatków, finansowe czy controllingu finansowego.

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 16.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 16.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Analiza porównawcza w zakresie cen transferowych - nowe regulacje, dobre praktyki „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Warsztacie

  1. Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 1 995 zł + 23% VAT do 09.01.2017 r.

    2. 2 395 zł + 23% VAT do 16.01.2017 r.

    3. 2 795 zł + 23% VAT po 16.01.2017 r.

  3. Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 12.02.2017 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Analiza porównawcza w zakresie cen transferowych - nowe regulacje, dobre praktyki (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).

  2. Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 16.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 16.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.

 

Prowadzący

Anna Szkudlarek

Anna Szkudlarek

Doradca Podatkowy, Radca Prawny, Kancelaria Prawna Piszcz i Wspólnicy

Artur Gawiński

Artur Gawiński

Doradca Podatkowy, Partner, Galt Tax

Ewelina Stamblewska-Urbaniak

Ewelina Stamblewska-Urbaniak

Partner, Crido Taxand

Monika Laskowska

Monika Laskowska

Partner, Zespół Cen Transferowych, PwC

Paweł Wolany

Paweł Wolany

TP Advisory

dr Radosław Piekarz

dr Radosław Piekarz

Partner, Doradca podatkowy, Kancelaria A&RT Rynkowska, Kosieradzki, Piekarz

Partnerzy

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij